ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Արտասահմանցիները մտածում են, թե մենք ունենք պանտոմիմի մեր հնագույն ազգային թատրոնը»

«Արտասահմանցիները մտածում են, թե մենք ունենք  պանտոմիմի մեր հնագույն ազգային թատրոնը»
25.11.2016 | 10:57

«Իրատեսի» հյուրն է Երևանի մնջախաղի պետական թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար, Հայաստանի Հանրապետության արվեստի վաստակավոր գործիչ ԺԻՐԱՅՐ ԴԱԴԱՍՅԱՆԸ:
Նրա հետ զրույցը թատրոնի խաղացանկում ընդգրկված մի քանի ուշագրավ ներկայացումների, միջազգային տարբեր փառատոներին թատրոնի ունեցած մասնակցության և նվաճած պարգևների մասին է:
Անդրադարձել ենք նաև Ժիրայր Դադասյանի նախաձեռնությամբ հիմնադրված և գրեթե տասը տարի գործող՝ Լեոնիդ Ենգիբարյանի անվան մնջախաղի միջազգային փառատոնին, որն անցկացվում է մեր գեղատեսիլ վայրերից մեկում՝ Ծաղկաձորում:
Մնջախաղի պետական թատրոնին շենք տրամադրելու խնդիրը նույնպես չենք շրջանցել, և կարծես թե այս իմաստով նշմարվում են լավատեսության տրամադրող հիմքեր:

«ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՓԱՌԱՏՈՆԻՆ ՄԱՍՆԱԿՑԵԼՈՒ ՀՐԱՎԵՐ՝ ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԹԵՄԱՅՈՎ ԱՐՎԱԾ
ԲԵՄԱԴՐՈՒԹՅԱՄԲ»


-Պարոն Դադասյան, նախ՝ շնորհավորում եմ օրերս Ձեր թատրոնում կայացած պրեմիերայի՝ Յուրի Կոստանյանի բեմադրած «Գալաթեա» ներկայացման առիթով: Մնջախաղի թատրոնում միշտ ինչ-որ ակտիվ-իրադարձային մթնոլորտ է տիրում: Օրինակ՝ վերջին շրջանում Ձեր թատրոնի ստեղծագործական խմբի անդամները տարբեր մրցանակներով են վերադարձել արտերկրից: Խնդրում եմ, պատմեք այդ մասին մեր ընթերցողին:
-Այս տարվա ընթացքում մենք ստացել ենք մի քանի մրցանակ: Առաջինը եղել է փետրվար ամսին: Մեր թատրոնի դերասանուհի Նաիրա Եդիգարյանն իր «Անհայտ ժամանակների մարդը» մոնոներկայացումով «Լավագույն պլաստիկ ներկայացում» անվանակարգում առաջին մրցանակ է շահել Բոսնիա և Հերցեգովինայում: Իսկ ավելի ուշ մենք ստացանք Մալթայի միջազգային թատերական փառատոնին մասնակցելու հրավեր: Մասնակցեցինք Յուրի Կոստանյանի բեմադրած «Գահի ոգին» ներկայացումով: Երկու դերասան է խաղում այս ներկայացման մեջ՝ Յուրի Կոստանյանը և Գայանե Խաչատրյանը: Կան շատ փառատոներ, որոնք տալիս են մրցանակ միայն լավագույն ներկայացման համար: Կան նաև այնպիսիք, ինչպես օրինակ՝ մեր ծաղկաձորյան փառատոնը, որ առհասարակ չեն տալիս մրցանակ, ուղղակի տալիս են մասնակցության դիպլոմ: Մալթայի փառատոնը, ի տարբերություն նշածս դեպքերի, ունի մի շարք անվանակարգեր: Եվ այդ փառատոնի «Լավագույն դերասան» անվանակարգում մրցանակի է արժանացել Յուրի Կոստանյանը, «Երկրորդ պլանի լավագույն դերասանուհի» անվանակարգում՝ Գայանե Խաչատրյանը: Բացի այդ՝ փառատոնի շրջանակներում անցկացվել են վարպետության դաս և դասախոսություն՝ հայկական պանտոմիմի թեմայով: Մենք նախապես մի նյութ էինք պատրաստել, որը պատմում էր մեր ներկայացումների, հայկական մանրանկարչության, դրանց միջև եղած կապի մասին, հատվածներ էին ներկայացվում մեր «Գիրք ծաղկանց», «Շերանիկ» բեմադրություններից: Մենք ցանկանում էինք ցույց տալ, թե ինչ ուղղությամբ է մտածում և աշխատում Երևանի մնջախաղի պետական թատրոնը: ՈՒրախությամբ պիտի ասեմ, որ հենց այդ վարպետության դասի և դասախոսության արդյունքում մենք ստացանք հաջորդ տարվա փառատոնին մասնակցելու հրավեր՝ արդեն հայկական թեմայով արված բեմադրությամբ: Եվ արդեն որոշել ենք այնտեղ տանել կա՛մ «Գիրք ծաղկանց», կա՛մ «Շերանիկ» ներկայացումը: Ընտրությունն իրենք կկատարեն:

«ԱՇԽԱՏՈՒՄ ԵՆՔ ԴՐՍՈՒՄ ՑՈՒՑԱԴՐԵԼ ՄԵՐ ՄԱՆՐԱՆԿԱՐՉԱԿԱՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՈՒՄՆԵՐԸ, ՈՐ ԱՎԵԼԻ ԼԱՎ ԵՐԵՎԱ ՄԵՐ ԹԱՏՐՈՆԻ ՈՒՂՂՎԱԾՈՒԹՅՈՒՆԸ»


-Ձեր թատրոնը հաճախ է լինում արտերկրում, ներկայանում տարբեր ազգության և նախասիրությունների տեր հանդիսատեսի: Ինչպե՞ս են ընկալում հայկական մնջախաղի թատրոնը դրսում:
-Շատ տարբեր են լինում ընկալումները: Եթե մենք մասնակցում ենք մրցանակային տեղեր ունեցող նախագծի, անպայման ինչ-որ մրցանակ շահում ենք: Օրինակ՝ վերջին մի քանի տարիներին շահել ենք Սերբիայի մնջախաղի միջազգային փառատոնի «Ոսկե մեդալ», Բոսնիա և Հերցեգովինայում իմ «Այբուբեն» հեռուստանախագիծը շահել է Առաջին մրցանակ՝ «Վիդեոպանտոմիմ» ժանրում: Մեզնով շատ հետաքրքրված են: Մենք աշխատում ենք դրսում ցուցադրել մեր մանրանկարչական ներկայացումները, որ ավելի լավ երևան մեր թատրոնի ուղղությունն ու ուղղվածությունը: Աշխարհում մնջախաղի շատ թատրոններ կան, և դրանք իրար այնքա՜ն նման են: Ներկայացումը դիտելով՝ չես կարող հասկանալ, դա ֆրանսիական, ուկրաինական, թե ղազախական ներկայացում է: Իսկ մեր թատրոնի տեսակը բոլորից առանձնանում է: Մի օրինակ բերեմ. մենք մասնակցեցինք եվրոպական խոշորագույն մի փառատոնի, որն անցկացվում է Ռումինիայում: Խոսքս Սիբիուի միջազգային փառատոնի մասին է, որի ընթացքում ցուցադրեցինք «Շերանիկ» ներկայացումը: Ներկայացմանը հաջորդեց մամուլի ասուլիս, մեր թատրոնի մասին շատ հոդվածներ տպագրվեցին: Եվ բոլորը հարցնում էին, թե այն, ինչ մենք ներկայացրինք, միջնադարից պահպանված հայկական պանտոմիմի նմուշ չէ՞ արդյոք: Մարդիկ մտածում էին, թե մենք ունենք պանտոմիմի մեր հնագույն ազգային թատրոնը, ինչպես, օրինակ, ճապոնական կամ չինական ազգային թատրոններն են, ու իրենց ներկայացրել ենք այդ հնագույն թատրոնի մի նմուշ: Եվ դա բնական է, որովհետև մենք այդ ներկայացման մեջ հենվել ենք մեր աղբյուրների, մեր պատմական նյութի վրա, հետևաբար մեր տեսակը, մեր յուրահատկությունն այդտեղ պիտի երևային: Շատ կարևոր գործոն էր այս ներկայացման մեջ Վաչե Շարաֆյանի երաժշտությունը: Իսկ անցյալ տարի Վրաստանի մնջախաղի փառատոնին մասնակցելուց հետո մեր մասին թերթերը գրեցին, որ սա մնջախաղ չէ, մաքուր թատրոն է: Եվ այսպիսի գնահատականը մեզ շատ ուրախացնում է, որովհետև մենք հենց այդ ենք ցանկանում՝ դիտարկվել որպես թատրոն, ոչ թե ասոցացվել դասական մնջախաղի հետ: Դա է մեր նպատակը, և մենք այդ ուղղությամբ ենք այսօր տանում թատրոնը:

«ԿԵՆՏՐՈՆԱՑԱԾ ԼԻՆԵԼՈՎ ԾԱՂԿԱՁՈՐՈՒՄ՝ ՓԱՌԱՏՈՆԸ ՊԻՏԻ ՏԱՐԱԾՎԻ ՄՈՏԱԿԱ ՄԱՐԶԵՐՈՒՄ»


-Ձեր հիմնադրած մնջախաղի միջազգային փառատոնն անցկացվում է Ծաղկաձորում: Մշակութային գերբեռնվածությունը, որ կա մայրաքաղաքում, բոլորիս է հայտնի: Մինչդեռ մեր մարզերը խոր անտեղյակության և վակուումի մեջ են: Այսպիսի ձեռնարկումներով ասես կարևոր մի խնդիր է լուծվում մարզային հանրության կյանքում, այո՞:
-Այո՛, հատուկ մտածված քայլ էր փառատոնն անել Ծաղկաձորում: Հաջորդ տարի կլրանա մեր փառատոնի տասնամյակը: 2007 թվականին ես ներկայացրի այդ փառատոնի ծրագիրը: Իսկ 2008-ին արդեն կայացավ առաջին փառատոնը: Ծրագիրը կազմելիս հաշվի էի առել, որ մայրաքաղաքը գերհագեցած է տարբեր միջազգային փառատոներով, և մտածել էի, որ այն նպատակահարմար է անցկացնել Ծաղկաձորում: Հուրախություն ինձ՝ հաստատվեց ծրագիրը: Մենք փառատոնը կոչեցինք Լեոնիդ Ենգիբարյանի անունով: Ավելի ուշ արդեն Ծաղկաձորում դրվեց նրա հուշարձանը:
-Դավիթ Մինասյանի այդ քանդակը, որն այսօր շատ սիրելի է դարձել թե՛ ծաղկաձորցիների, թե՛ հովեկների համար, իսկապես դարձել է Ձեր հիմնադրած փառատոնի խորհրդանիշը:
-Այո՛: Եվ ես հպարտ եմ, որ դա եղավ մեր մասնակցությամբ: Ծաղկաձորի նախկին քաղաքապետը՝ Գարուն Միրզոյանը, ինձ ասաց, թե վախենում է, որ ես փառատոնը կտեղափոխեմ մեկ ուրիշ քաղաք, և որ նման բան տեղի չունենա, որ փառատոնը վերջնականապես ամրագրվի Ծաղկաձորում, առաջարկում է իրենց քաղաքի ծախսերով Լեոնիդ Ենգիբարյանի հուշարձանը կանգնեցնել: Շատ շնորհակալ եմ այդպիսի նախաձեռնության համար: Եվ Դավիթ Մինասյանն էլ մեծ սիրով ու շատ արագ՝ ընդամենը 40 օրում, ստեղծեց ու տեղադրեց հուշարձանը: Բացումը կատարվեց փառատոնի շրջանակներում՝ 2012 թվականին: Երբ նոր էր հիմնադրվել փառատոնը, նախատեսված էր այն անցկացնել երկու տարին մեկ անգամ: Նույնիսկ այդ դեպքում էին ծագում ֆինանսական խնդիրներ, Ծաղկաձորում աշխատելու, կեցության հետ կապված հարցեր և այլն: Բայց մեր նախորդ վարչապետը փառատոնի բյուջեն ավելացրեց անցյալ տարի և դարձրեց այն ամենամյա, որովհետև շատ էր սիրում մեր փառատոնը: Մեր փառատոնն ունի շատ լուրջ գաղափարախոսություն. կենտրոնացած լինելով Ծաղկաձորում՝ այն պիտի տարածվի մոտակա մարզերում: Առաջին անգամ այս տարի փորձեցինք դա անել: Փառատոնային ներկայացումներ եղան նաև Դիլիջանում՝ Ծաղկաձորի ներկայացումներին զուգահեռ: Մեծ քանակությամբ մարդիկ էին եկել ներկայացում դիտելու, որի համար շատ ուրախ եմ: Մեր նպատակն է ամեն տարի տարբեր քաղաքներում ցուցադրել մեկական փառատոնային ներկայացում:

«ԱՅՍ ՏԱՐԻ ՆԿԱՏԵՑԻ, ԹԵ ՈՐՔԱՆ ՊԱՏՐԱՍՏ Է ՄԵՐ ՄԱՐԶԱՅԻՆ ՀԱՆԴԻՍԱՏԵՍԸ
ՄՆՋԱԽԱՂԱՅԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՈՒՄՆԵՐ ԴԻՏԵԼՈՒՆ ՈՒ ԸՆԿԱԼԵԼՈՒՆ»


-Քիչ առաջ ներկա էի «Այծ-ծես» ներկայացմանը և նկատեցի, որ դահլիճում գտնվող մայրաքաղաքի դպրոցականներն այնքան էլ պատրաստ չեն մնջախաղ դիտելուն և ընկալելուն: Կարելի՞ է ասել, որ մնջախաղի փառատոնը մարզերում անցկացնելու շնորհիվ մեր մարզային հանդիսատեսն ավելի պատրաստ է դրան:
-Այո՜, այո: Պիտի ասեմ, որ հատկապես այս տարի նկատեցի, թե որքան պատրաստ է մեր մարզային հանդիսատեսը մնջախաղային ներկայացումներ դիտելուն և ընկալելուն: Երբ համեմատում ես այսօրվա պատկերը 2008-ի պատկերի հետ, սար ու ձորի տարբերություն ես տեսնում:
(շարունակելի)

Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2521

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ